Folk spørg ofte om….
Vi har gjort det nemt for dig at opkræve betaling for dine forsendelser og bestemme dine egne priser. Forsendelsesomkostningerne tilføjes automatisk til kundens kurv og udbetales sammen med din kommission. Du kan også vise dine forsendelsespriser både på din profilside og produktside.
VIGTIGT: Hvis du ikke opsætter forsendelser, vil din annonce pris være inkluderet fragt og vises som “Gratis forsendelse” på din/ kundens ordre.
Sådan opsætter du forsendelser:
- Log ind: Start med at logge ind på din konto.
- Gå til indstillinger: I menuen til venstre (på mobil de tre streger), vælg “Indstillinger”.
- Vælg forsendelse: Klik på “Forsendelse”.
- Vælg afsendelsesinterval: Vælg hvilket interval du normalt afsender indenfor. Du kan tilføje andre forsendelsestider direkte på annoncen, hvis det f.eks. er en specialbestilling.
- Vælg forsendelses type: Tryk på “Vælg forsendelses type” og vælg “Dine forsendelsestyper” i dropdown-menuen.
- Tilføj forsendelsesmetode: Klik på “Tilføj forsendelsesmetode” under titlen “Forsendelsesmetode”.
- Tilføj forsendelsesmetode: Klik på “+Tilføj forsendelsesmetode”.
- Vælg type af forsendelse: Se hvad de forskellige typer er nedeunder billedet
Forklaring på de forskellige typer forsendelser du kan oprette og hvordan du opretter dem:
Fragt firma: Denne bruges til at oprette det fragtfirma, du ønsker at sende med.
- Når du har valgt “Fragt firma i dropdown, skal du klikke på “TILFØJ FORSENDELSES METODE”
- Gå derefter videre til punktet Rediger firma: Når fragtfirmaet er tilføjet, skal du fortælle kunden hvilket firma/type og pris du sender med. Klik på “Rediger” under fanen “Fragt firma”. Under “Forsendelsesmetode”, fjern “Fragt firma” og ændr det til navnet på det firma, du ønsker at sende med.
Eksempel
- Firma: GLS
- Pris: 49 kr
- Beskrivelse: F.eks. “Forsendelse med DAO”
Klik på “Gem forsendelsesindstillinger”
Du kan tilføje så mange forsendelsesmetoder, du ønsker. Se video nedenfor.
Gratis fragt: Denne bruges til at oprette, hvis kunden skal have gratis fragt, når de har købt for et bestemt beløb.
- Rediger: Når gratis fragt er tilføjet, skal du fortælle kunden, hvor meget de skal købe for, for at få gratis fragt.
Klik på “Rediger” under fanen “Gratis fragt”. Under “Min. købsbeløb for gratis fragt” skriver du det beløb, de skal købe for, f.eks. 400 kr. - Beskrivelse: F.eks. “Gratis fragt over 400 kr”
Klik på “Gem forsendelsesindstillinger”
Gem ændringer: Når du er helt færdig med at tilføje alle dine forsendelsestyper, skal du trykke på “Gem” nederst i højre hjørne.
Nu kan kunden vælge hvilken forsendelses type de ønsker du skal sende med + du opkræver dem det beløb :) Har du spørgsmål, kontakt admin
Det er helt op til dig som sælger, hvordan du ønsker at dine forsendelser skal være. Vi anbefaler at sende med “brev” post, da det kan gøres anonymt. Hver dog opmærksom på at du har dokumentationspligt for at din ordre er afsendt. Vi anbefaler derfor at man tager et billede af indlevering af pakken, som dokumentation.
Du kan desværre ikke selv slette din konto.
Hvis du ønsker at slette din sælgerprofil, skal du kontakte vores administrator for at sikre, at der ikke er nogen udestående handler eller aftaler, der skal afsluttes først.
For at slette din konto, kan du:
- Kontakte os via chat på vores platform, eller
- Besøge https://onlyused.dk/kontakt/ og sende en besked.
Vi vil herefter hjælpe dig med at få slettet din profil på en sikker måde. Husk, at vi gør dette for at sikre, at alle handler er afsluttet korrekt.
Der er flere måder du kan gennemføre en ordre på. Her fortæller vi dig de mest brugte metoder. Når du er logget ind på din profil, går du ind under “ordre” i menuen til venstre.
Metode 1:
- Du er nu for “forsiden” af alle dine ordre. Her kan du godkende den ordre du ønsker. Det gør du ud for selve ordren – klik på symbolet . Nu har du gennemført ordren og er klar til at modtage din udbetaling, næstkommende mandag.
Metode 2:
- Klik på ordre nummeret (#0000).
- Under ordrestatus, klikker du på dropdown menuen og vælger Gennemført
- Tryk på UPDATE ud for dropdown.
- Nu har du gennemført ordren og er klar til at modtage din udbetaling, næstkommende mandag.
Når du modtager en forespørgsel fra en kunde, modtager du både en email og en notifikation her på platformen. Du kan ikke besvare forespørgslen direkte fra emailen, grundet sikkerhed. Du skal derfor gøre følgende:
- Log ind på din side
- Øverst til højre på siden ser du en række ikoner – her skal du trykke på ikonet med et
- Derefter trykker du på ikonet
For at du kan modtage betaling for dine salg, er det nødvendigt at du indtaster dine bank oplysninger under din profil.
Det gør du således:
- Gå til fanen indstillinger i venstre side, når du er logget ind.
- Tryk derefter på fanen “Udbetaling”
- Indtast dine oplysninger.
Vi udbetaler hver mandag, såfremt du har gennemført dine ordre(r) – se mere under Ordre
Hvor meget du får udbetalt afhænger af din pris for varen. Vi tager 10% + betalingskortgebyr som er på 1,4% + 1,80 kr pr. betaling en køber har gjort hos dig.
Vi udbetaler hver mandag. Normalt er de der indenfor 1 bank dag, der kan dog gå op til 5 bankdage.